Where do you live?
Has "anti-SJWism" reached a point where its like beating a dead horse...
Bet he won't answer that.
you forgot your shitposting flag, anfem.
Copenhagen, Denmark.
That is all that nazis are as well.
As someone who also live in Denmark, i have to say you overestimate the education system. You can easily go through it to a pretty high level without reading any books at all (up to university level at least). And plenty of people do.
How does reading help you when it's put through the literary criticism machine in University and the text becomes irrelevant.
The Danish media are as daft as the Swedes due to post modernist trash and self hatred. You don't enjoy living in Denmark because it's a social democracy, it is because Danes are decent people on the whole.
...
Hva? Du er lidt uklar, mener du inklusive folk som har en universitetsuddannelse?
Det kan godt været at det er fordi jeg lever i en Københavnerboble, men langt de fleste mennesker jeg snakker med, som har færdiggjort deres kandidat (Hvilket alligevel er en meget relevant del af befolkningen), har forholdsvis velovervejede holdninger, med hensyn til politik og samfund.
Uanset om det er fordi folk rent faktisk har læst bøger eller om det er fordi at der blot er nok folk som har læst bøger til at det gør en mærkbar indflydelse på samfundsdialogen, så synes jeg ikke det er urimeligt at tildele uddannelsessystemet en vis del af æren.
Sidst, så selvom at der er mange der ikke læser (ligesom der vil være i en vilkårlig kultur), så er det min oplevelse at der er en vis respekt for dem som så rent faktisk ved noget om hvad de snakker om. Anti-intellektualismen har aldrig rigtigt taget rod ligesom i USA, uden for udkantsdanmark.
Do you actually live here? If not then I won't even bother.
The telltale sign of somebody who has not read a single book in their lifetime. really knows what they're talking about.