Nederdraad - dutch language shitposting

Thread for Dutch langue discussion - Netherlands, Flanders, South Africa etc
outlanders also welcome if you are well integrated

Ik ga de nederdraad proberen herstarten en regelmatig iets zinnig proberen posten. Maar luiheid > beloftes, dus we zien nog wel.

Nieuws uit Belgenland: de staatssecretaris voor migratie Theo Franken ligt recent onder vuur omwill evan zijn beleid, en om zijn controverse-zoekend gedrag en uitspraken. Momenteel draait het erom dat hij van plan was om met medewerking van de Soedanese overheid een aantal Soedanese migranten wil proberen doen deporteren. Aangezien Soedan niet echt een schitterende reputatie heeft wat betreft de mensenrechten, veroorzaakt dit heel wat ophef. Voor de meer liberale regeringspartijen, christendemocraten en liberalen pur sang, staat dit natuurlijk niet goed. Ze durven de Vlaams-nantionalisten er echter niet uit te flikkeren omdat Fanken best wel populair is in Vlaanderen dankzij de significante racistische onderstroom hier.

Bijkomende complicatie is dat een liberale staatssecretaris waarschijnlijk hetzelfde zou doen. De migranten in kwestie zijn namelijk geen asielzoekers, maar transitmigranten die naar Groot Brittannië willen raken, en dus uit het "systeem" willen blijven. Momenteel dwalen ze rond in Brussel en nabij de havens, en de vrees is dat als ze ongemoeid gelaten worden, er een Calais-achtige situatie zou ontstaan. Opvang bieden zouden ze niet durven uit vrees voor een aanzuigeffect, en vooral omdat dat kiezers zou opleveren voor extreem rechts - "hard" zijn op het thema migratie is de rigeur voor liberalen vandaag. Merkel was een abberatie. Maar voor detentie is er geen wettelijke grond. Wat Franken doet is dus eigenlijk het logisch gevolg van het veralgemeende beleid - je moet toch ergens mee met die mensen, he?

Daarom gaat er ook niets gebeuren - de liberalen durven extreem rechts in terug te fluiten, en extreem rechts voert eigenlijk toch maar het bestaande liberaal beleid uit. Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Other urls found in this thread:

parool.nl/amsterdam/pand-prinsengracht-gekraakt-door-kinderen-van-mokum~a4556326/
youtube.com/watch?v=M9e2iwqLUQY
twitter.com/SFWRedditGifs

bump
kut, ik dacht dat we toch wel met twee, drie zouden zijn

ik heb op dit moment niets zinnigs te zeggen maar je krijgt op zijn minst een bump van mij!

/draad

Wanneer gaan jullie naar een Angelsaksisch land verhuizen? We weten toch dat het daar gaat gebeuren.

bots

Het gaat in Frankrijk gebeuren

Ik denk erover na om lid te worden van de Vrije Bond.

Wat zijn jullie meningen over de VB?

hallo waar zijn de leuke dames :DDDDDD

Effortpost met Belgennieuws
't Is een beetje oud nieuws maar België is momenteel bezig zich een aantal nieuwe straaljagers aan te schaffen. Officieel zijn we er nog niet uit wat we precies gaan kopen, en gaat het nog tussen de Eurofighter en de F-35. De Fransen wouden ook meedingen maar waren te arrogant om een grondige offerte in te dienen - no joke, twee velletjes papier buiten officiële kanalen moest volgens hen volstaan.
In de praktijk is het vrij zeker dat het de F-35 wordt; de aanbesteding zou eruit zien alsof ze geschreven werd met de handleiding van die schroothoop in de hand. Zo was één van de vereisten compatibiliteit met Amerikaanse kernwapens - faut le faire. Twee redenen hiervoor: de Belgische industrie is vrij sterk verweven met de Amerikaanse, zeker de wapenindustrie, en er zijn ook geruchten dat bepaalde partijen geld aannemen, contacten hebben met de CIA van de Koude Oorlog nog, etc. Tweede reden is dat België nu eenmaal een vazal is van de NAVO, meer nog dan andere grote landen, en daarom doorgaans gewoon gaat voor wat standaard NAVO-grief is, in casu de F-35. Nederland zit trouwens ook in dat prject, dus we gaan weer lekker samen kunnen werken.
Nu, heeft België die peperdure moordmachines wel nodig? Natuurlijk niet. We zitten in een aliantie met onze grootste buren, en onder de paraplu van de NAVO, we kunnen ons leger even goed afschaffen. En als het koekenbak met de Russen is maakte het allemaal niet uit, want Brussel en Antwerpen zijn sowieso doelen voor een kernaanval, zelfs bij een beperkte exchange (als NAVO hoofdkwartier en draaischrijf voor Amerikaanse logistiek respectievelijk - zie: Irak oorlog). Maar goed, de VS verwacht dat we samen met hen imperialistische oorlogen uitvechten, waar we enthousiast aan mee doen zolang het maar binnen het NAVO-kader gebeurt, dus we moeten wat schiettuig in huis halen. Je kan je afvragen waarom je een toestel van 60 miljoen euros/stuk nodig hebt om zandmensen te gaan bombarderen, maar je moet het zien als een tribute aan het keizerlijke centrum, de wapenindustrie van de VS.

Jamais. Anglo's zijn genetisch kleinburgerlijk. Trouwens, ik ben te gehecht aan wat er nog overblijft van de welvaartstaat bij ons.

Nog nooit van gehoord. Lijkt een koepelorganisatie, Anarchistische Kollektief Gent zit eronder en die kende ik wel, herinner me vooral dat ze veel knokten met extreem rechts en huizen kraken. Wordt lid, als het je niet aanstaat kan je gewoon kappen.

...

Wat heb je gekraakt? Of is het te deep cover?

Ik gok gewoon een huis

Reminder that douches are not people
Just like Canadians

Hey, je mag hier helemaal geen 🇬🇧🇬🇧🇬🇧Engels🇬🇧🇬🇧🇬🇧 praten, ksst.

Well your mom too

het perfide 🇬🇧🇬🇧🇬🇧albion🇬🇧🇬🇧🇬🇧
discuss Dutch topics of opflikkeren
aanpassen of vertrekken!

NORMAAL DOEN

Wat hebben jullie gestemd vorige keer?

SP tbh

Ik vind FVD wel een fijne partij. Krijgen veel te veel haat oetz

Um is dit ironisch? Zo niet,

Wat heeft de FVD met communisme te maken; waarom vind je het een fijne partij?

gewoon een pandje
waar heb je het over


niet
is er een partij het waard? misschien volgende keer SP>>2348703

Piratenpartij.
Volgende keer misschien de burger beweging.

ga slapen

Zijn d'r gewoon kanker veel Nederlanders vertrokken ofzo? We zeggen wel iedere keer als een /nederdraad/ ten onder gaat met

Niks te bespreken hebben*

Dunno, misschien zijn we echt wel geslotener dan andere mensen, dat lees je vaak in verslagen van anglo-expats. 't Is ook gewoon dat Amerikaanse politiek entertainender is, op een grotesque manier. Bij ons gaat alles er saai en degelijk aan toe, ook als ze ons genadeloos naaien. Als schertsfiguren als Wilders terug meer het nieuws halen, zal er wel meer gepost worden denk ik.

Dat je het liever zo geheim mogelijk zou houden; je weet nooit wie meeleest :^)
Dacht dat je misschien een kantoor of een leegstaand bedrijfspand had gekraakt. Bij ons in 't stad hebben ze dat eens gedaan met een bedrijfsterrein, en er een ruimte voor fuiven etc. van gemaakt, wat erg ruig is.

...

hier kan je het lezen: parool.nl/amsterdam/pand-prinsengracht-gekraakt-door-kinderen-van-mokum~a4556326/

die eigenaar is zo'n typisch kale man in de 50 met zo'n rode worstenkop die houdt van blaffen
we stonden met 20-25 buiten en zijn op een enkele na allemaal amsterdammers
ook is er gewoon een keuken, een werkende wc (douche heb ik niet gecheckt oetz, moet nog een keer langskomen) en één verdieping had geen puin (de andere 3 wel)
water en licht werkt gewoon, de verwarming ook
ik vind het grappig dat die eigenaar, behalve dat hij gewoon liegt, zijn verhaal niet recht kan houden
eerst probeert hij ons zwart te maken door het te doen lijken alsof een of andere horde van buitenlanders zijn pandje heeft afgepikt en daarna doet hij alsof het pand onveilig is en hij zich zorgen maakt over de jongelui
echt een zak die gast

Toen ik dat artikel zag dacht ik gelijk aan jouw eerdere post haha. Goed gedaan, man.

kanker

...

Had dit al gelezen inderdaad, goed om te zien dat kraken nog doorgaat in Amsterdam (hoewel op een laag pitje).


Gewoon dijken blijven verhogen totdat we in een soort Atlantis veranderen, no problemo.

Mw. Karabulut. Heeft weinig zin; de SP is shit, zou op de een of andere manier nog de regering proberen te ontwijken zelfs ook al kregen ze 76 zetels, en zouden niets relevants uitspoken ook al kregen ze de macht.

't zal wel uitgesteld karma zijn voor 't uitvinden van kapitalisme.

The Dutch will probably be the last ones standing. They've got hundreds of years of experience in telling the ocean to fuck off.

bedankt familie

*blocks your path

Extreemrechts is zo fijn inderdaad. Tegen cultureel marxisme!


Dit

bots

Sp natuurlijk en daarvoor piratenpartij want ik was een edge lord anargist

Ik zit in sjiena en ik kan niet posten als het achterneefje van maduro over me schouder meekijkt, want die haat hem ofzo.

youtube.com/watch?v=M9e2iwqLUQY

Er is letterlijk niks mis met het afschaffen van intellectueel eigendom.

mee eens

heh
bots tbh

Zou het google translate zijn of is er echt een Nederlandstalige mod?
test: staf de clercq heeft niets fout gedaan

Google translate vertaald het anders en een aantal /nederdraden/ geleden weet ik nog dat er een BV in het Nederlands paalde.
Was jij ook niet een BV?

Holla Forums is veel kleiner nu, en dat komt niet alleen door de splitsing met /leftpol/


onanist had zich aangemeldt maar heeft het blijkbaar niet gehaald
wel jammer, had graag nog een nederlandstalige BV gezien

zucht

...

*droeve vioolmuziek

...

...

>when your capital city hosts both the EU and NATO headquarters but all het slachtvee knows about you is waffles, beer and chocolate

so to my Belgian Dutch speakers

opinions on Walloons?

Opinions on the separation of Belgium due to the Dutch and the French?

pic kinda related

I find it hard to connect with them because I don't speak French well enough to make my social crutches work for me. But they seem mostly like less neurotic Flemmings who enjoy life more.

I don't much care either way. We are pretty much two countries already on a cultural level: don't watch each other's tv, don't know each other's celebs, don't read each other's books. I do appreciate how the Walloons are a good break on our extremely right wing (both economic ans social) political culture. And of course we cannot separate because we don't know what to do with Brussels, which is a bit of a clusterfuck on many, many levels.

bots

I dunno, I'm kinda interested in rejoining with fellow Dutch-speaking people, but it might just not be feasible. As mentioned above, we really are two different cultures in everything but language. Flemish people are more restrained than us Dutch, have a really different accent (which sounds better tbh). Taken together, many Flemish people apparently find Dutch people relatively rude and unpleasant.

Then again, this point glosses over the fact that many Dutch people are really not connected to their periphery very intensely (for example, Limburg, in the south, and Friesland, to the north, are also very different culturally.)

As an aside to that, Dutch live centres around the 'Edge City' (Randstad) which is a conglomerate of our largest cities. Most things happen here, and Dutch people who live here generally don't visit the periphery (everything to the east and south of the Randstad) in my experience.

Imagine the irony of yankees telling us that we're stupid and that we're going to drown, even when their own country is the one getting spanked by hurricanes.

Anyway, if you're reading this thread then please go out and punch some Trump supporters over in burgerland. In the end, the world-wide environmental collapse is going to kill everyone indiscriminately and that stupid fucking moron in the white house is accelerating the process.

steun kameraad rutte in zijn strijd tegen lompenproleten

wat vinden jullie hiervan?

Enerzijds is een kentaak van de politie om de huidige verdeling van de rijkdom en de productiemiddelen in stand te houden, en zijn het veelal reactionaire kankermongolen. Anderzijds klopt het wel dat iemand die geen inkomen aangeeft maar wel grote sier maakt hoogstwaarschijnlijk geld haalt uit misdaad, waarvan de negatieve effecten veelal vallen op de lagere klassen. Overlaatst was er een reportage over coke in Antwerpen, en ze legden duidelijk bloot hoe de cokehandel de Marokkaanse gemeenschap mede om zeep hielp door het snel rijk worden boven alles te stellen. Misdadig kapitalisme is ook maar kapitalisme, en moet uitgeroeid worden.

Natuurlijk is het tekenend voor het neoliberale beleid dat ze een dergelijke aanpak voorbehouden voor de kutmarokkaantjes. Mochten ze intelectueel eerlijk zijn, zouden ze beter achter al de kutkoppen in pak-en-das met villa's en sportwagens die eveneens geen cent belasting betalen. Maar dat vinden ze blijkbaar geen probleem…

T lijkt me onwettelijk. Onschuldig tot t tegendeel bewezen is etc. Ook gaat t de facto neerkomen op (al dan niet terecht) etnisch profileren en dus constante publieke vernedering van n minderheidsgroep want ra ra wie dr t meeste rondlopen met Ralph Lauren en Gucci petjes op hun zestiende.

Een dom idee dus imo.

grote optocht van koerden in amsterdam

zag een paar MLKP vlaggen, was wel grappig

Door overspanning van de makers brandde overal de Döner massaal aan

bi
ba
bots

kom met een discussie onderwerp dan

Turken en Erdogan

randstad aub

jij wat