Potential Netherlands Happening?

All cars entering Amsterdam's Schipol Airport being searched due to a specific threat.

twitter.com/jury1963/status/759301067163271168
twitter.com/Johnk64/status/759300020885659648
nos.nl/artikel/2122257-extra-controles-schiphol-vanwege-signaal-over-terreurdreiging.html

Note that the Guardian article that shows up at the top of a Twitter search for "Schipol" right now is from April, not whatever's happening there right now.

Other urls found in this thread:

archive.is/eCshU
standard.co.uk/news/crime/west-dulwich-rape-man-charged-with-train-station-attack-a3308191.html
youtube.com/watch?v=WReRUdTF2tA
gebruikte-wapens.nl/producten/te_koop_vuurwapens_gebruikte_pistool__pistolen/
translate.google.com/#nl/en/kankeren
twitter.com/AnonBabble

it's probably nothing.

Well, yeah, I know, usually European Happenings happen without prior warning.

English-language statement:

archive.is/eCshU

Additional security measures around Schiphol


Main principle

Additional measures

kanker

De politie in Den-Haag heeft al een tijdje de opdracht om van alles stil te houden van wat ze in de schilderswijk aantreffen.
Dus dat

En maybe een gebeurtenis in Rotterdam met het zomercarnaval gebeuren.

We gaan het meemaken.

Kanker

Wees altijd klaar.

Ik sport zes dagen per week nu, ik zie elke week vooruitgang. Wat doen jullie?

Dus dat

Bron?

TJULP TJULP

Wandelgangen gesprekken via derde persoon.
Dus geruchten maar uit een voor mij betrouwbare bron.

libtard logic

Langzaam dood gaan op kantoor, 5 dagen in de week.

Zes dagen sporten (Thuis gym meester gym).
Binnenkort lid worden van en schietvereniging.
Voorraden aan het aanleggen.
En overal rode pilletjes droppen.

Speak American you god damn wind mill niggers

Of leer gewoon een taal.

...

NEUKEN IN DE KEUKEN

I was just in Holland on a trip. They were passing out little cards saying all rail around Amsterdam would be down for like 1 week to repair. I think that started a day ago and will go till aug 4. This may be tied with this just because more people are using cars which are much easier to hide weapons in, the car crop off points will be packed at the airport instead of the the subways.

Most likely not.

Railway maintenance is constant in the Netherlands. Most of it is done during weeknights and weekends.

Tbh your train stations are boring as fuck
standard.co.uk/news/crime/west-dulwich-rape-man-charged-with-train-station-attack-a3308191.html

That's not a real 'station', it's more of a stop. We have a lot of those too.

SPEAK ENGLISH YOU RETARDED SWAMP GERMANS

KANKER

VERPISS DICH HOLLÄNDER TUNTE

well there was this earlier

Kankerhomo. Dan nog, je moet serieus breindood zijn wanneer je niet doorhebt dat de politie etc. expres stil is over gevaar hier in Nederland, want de spanning tussen zandnegers en ons is al hoog.

In Arnhem en Utrecht merkte ik al een hoop politie verkeer, meer dan normaal.

GEMENGDE NIET-GERMAANSE DUITSER VAN HET ALPIJNS GEBROED, VERLAAT MIJN DRAAD!

HEIL AAN NEDERLAND HEIL AAN HET DIETSE VOLK


kanker eens even op met die verengelsing, de toeeigening van uitheemse woorden moet stoppen en de taal moet gezuiverd worden van buitenlandse invloeden

Had het niet eens door, wat een toestand.

Ik deed het vroeger ook, maar ben ermee gestopt en ik heb mijn woordenschat zo een beetje verdriedubbeld.

Zodra je denkt aan een Engels woord, verbeter jezelf, als je geen Nederlands alternatief kent, zoek er één op, werkt heel goed.

NIEMALS!

Maar mijn vriend, ik hou zo van mijn noordelijk, ethnisch Germaans volk, alsjeblieft annexeer ons niet

Die twee broers zullen vast Hans en Piet zijn, die beruchte nazi's. :^)

Kek

Kan iemand me inlichten over de situatie in het thuisland? Ik ben momenteel de vaderlandse grootheid aan het uitdragen op een warm strand in het buitenland met 25 graden.

Ik neem aan dat de politie niks naar buiten laat ?

Erg strenge controle. Dat is hetgeen dat alarm slaat.

4/5 dagen sporten

Misschien meld ik me es aan bij de medehal draad of ga ik posters ophangen

Mijn voorspelling is dat Hans en Piet iets op Schiphol wilden opblazen.
Maar toen zagen ze de controles op het nieuws en toen waren ze helemaal "Grutjes Piet, de sterke arm van de wet heeft ons door!", "Inderdaad" zei Piet "Laten wij dan maar naar het zomercarnival in Rotterdam rijden. Daar zijn veel meer buitenlanders die wij als recht-extremisten dood kunnen maken".

annektieren belgien, und du wirst sein gut

It will probably turn out to be nothing but it is about time for happenings to start.
Waarom praat iedereen nederlands? Zo sluit je de meeste mensen uit, wees wat meer tolerant :^)

But Belgium is of different genetic stock to us (the northern netherlands), and annexing it would therefore sway our genepool away from the Germanic ideal.

pic related

Zodra er iets te melden is zullen wij wel weer dat eilanden neuzen taaltje spreken.

Tot die tijd mogen ze met het woordenboek erbij zitten.
"Grote grutten, paarden kutten die Amerikanen spreken geen woord Nederlands."
- dikke walvis hoeren jong

...

Dutch language sounds like German being spoken slowly by a very stoned burnt out hippy.
All those ooo's and aaa's, man.

that's what I had in mind

Flanders is genetically different too, though, I prefer my above the Rhine nordic genetic stock to stay nordic


Not really, though, German and Dutch sound vastly different, German went through the high-german consonant shift, here's a song wherein dutch is spoken

youtube.com/watch?v=WReRUdTF2tA

it's already embedded elsewhere, don't hit me

Ik ben echt zo klaar met deze kanker zooi… Hoe lang nog voordat we ons helemaal los kunnen laten gaan op deze apen?

De zomer is pas net begonnen. Over de komende weken zullen er aanslagen op vakantie oorden en stranden plaatsvinden waarbij wij vele landgenoten zullen verliezen.
En dan volledig op het verwijderen van shoarma inzetten.

De Turkse burgeroorlog is ook hier in Nederland gearriveerd, alleen uiteraard heel stil gehouden. Ik moest via-via RT te horen krijgen wat er in mijn eigen land gebeurd met hen.

Stuur ze allemaal terug naar het Nieuw-Ottomaans Rijk, laat hen hun eigen problemen uitvechten, zou ik zeggen.

Door het gebrek aan informatie door de complete stilhouding is het moeilijk om duidelijkheid te hebben over de stand van zaken.

elke week bij de moskee binnen lopen, om the zien of ze ruzie willen. Midden in the stad met anderen luidkeels over god praten. Trainen als een beest. met iedereen normaal praten om een gevoel van gemeenschap terug te vinden. Klaar zijn voor de rassen oorlog.

just kill everyone in Belgium, problem solved

Only walloon niggers

So is this anything? Or is it just a false-alarm?

A bit inhumane, but it will do, thanks for the advice, user

just watch out for the anglos if they try to come and (((liberate))) belgium

oh, anonieme telefoon diensten bellen en praten over blanke genocide. Twee keer een uur met een jonge blanke gepraat, die er in was geinteresseerd.

Ik hoorde dat er een Turks protest aan de gang was in Rotterdam op het moment van de coup. Is dat nu geëscaleerd ?

Oer-hollandsche woorden zoals:
internet = het wereldweide web
image board = plaatjes bord
computer = rekenmachine
Ja dat werkt heel goed!

de supermarkt met de meeste hoofdoekjes boycotten, of op zijn minst alleen bij blanke in de rij gaan staan.

like um ja misschie like uh is er een verschill like umh tussen woorden zoals umh misschien en maybe maar is het maybe like anders met woorden zoals like internet umh maar jij bent een kankermongool en snapt dat like umh niet maybe?

Hallo ver-amerikaanschte neerlander! Hoe smaakt de chocolade?

ik eet geen chocola. Van suiker krijg je kanker.

sommige leenwoorden hebben geen vertaling, daar kunnen we later aan werken zodra we de macht over ons inheemse land gegrepen hebben

Chocolade zonder suiker is ook een ding. Bitter maar erg lekker.

We kunnen beter doubletten forceren. We hebben kanker al geforceerd. Wat zal onze volgende contributie aan de wereld zijn?

Doubletten is alleen een frans leenwoord en derhalve niet Nederlands, en dat is spijtig.

Je zou "tweemalig" ofzo kunnen zeggen

Just our government trying to pour more taxpayers money into useless shit.

Nieuw-Dietse Taal wanneer?

Je kan toch geen eens echte wapens afvuren op een schietvereniging alleen luchtbucks toch?

Nederdraad WANNEER?

Spoedig, verwijder Frans"man" en verwijder Frank

radboud is mijn koning

...

Nope, zwaarder geschut is toegestaan.
Dit mag je in Nederland hebben (Mits juiste vergunningen enz.)
gebruikte-wapens.nl/producten/te_koop_vuurwapens_gebruikte_pistool__pistolen/

Ja, ik ken ze, Heidevolk is geweldig.

Hoorde gisteren op het nieuws dat (((UNESCO))) het zomercarnaval heeft aangemerkt als Nederlands Immaterieel Erfgoed.

Ik ben het volledig met u eens, landgenoot!

Kanker, ik zocht het op op wikipedia en nou weet ik van het bestaan van deze pleuriszooi af.


Die kende ik nog niet, is het een nieuw album?

(((UNESCO))) is uiteraard begonnen met de Huxleys en hun bazen, Rothchild/Rockefeller. Brave New World is een boek om te lezen.

een beetje donkere chocola is goed voor je af en toe. Nee, ik bedoel geen negers. Letterlijk donkere chocola.

99% cacao, lekker bij een bakkie pleur, keigoed.

Het gaat hier hetzelfde als in Duitsland, ze verzwijgen alles wat die zandratten uitvreten. Er gaan nu al zelfs geluiden op om niet meer te berichten over rapefugees omdat je ze 'geen aandacht moet geven'.

Er kleeft inmiddels liters bloed aan de handen van Links. Die gore verraders verdienen niets minder dan de dood.

Er is maar 1 redding voor dit land, en dat is Linkse Gutmenschen in massagraven.

Of een ouderwetse Choco met slagroom nee niet uit een spuitbus dat is voor homo's.

Ik woon in Almere en krijg pure kanker. En wanneer krijgen we een nederdraad?

Ik stem toe

Zitten jullie al bij de /meadhall, kankerlijers? Zo nee, waarom niet?

www.bondtegenleenwoorden.nl

Taalzuivering is het enige pad voorwaarts, als wij ons ras reingermaans maken, moet onze taal dat ook zijn

Dit is joods.

Laten we die teringfransen en romeinen dan hun colerewoorden teruggeven

They took perfectly good Deutsch and totally fucked it up

NEUKEN
IN
DE
KEUKEN

kek

Actually, Dutch is older than German, Dutch does not have the high-german consonant shift that German obtained later.

schaakmat kankermof

Niet zo kankeren tegen onze Germanische broeders, schiet liever een vluchteling dood.

En leen dan z'n woorden.

Dat is haram man.

Kes er één

Het mooie aan deze escalaties is dat de argument van Links nu telkens minder succes heeft, ze staan meer en meer voor gek.

Het is alleen heel belangrijk dat genoeg Dietsers onze perspectief delen over internet en Links constant met hun neus in hun eigen stront doet duwen voor het aangezicht van het algemeen publiek.

...

Het spijt me om de droombel te doorbreken, maar Duitsers zijn grotendeels niet "Germaansch"

Ze zijn grotendeels gemengd tussen Alpijn en Germaansch 2de verwante plaat


Al was het inderdaad niet beledigend naar duitsers bedoeld, ook al zijn ze niet zo dicht verwant aan ons als dat ik zou willen, zijn ze nogsteeds goede vrienden en kameraden

translate.google.com/#nl/en/kankeren

Ik uitte mijn verbazing over het feit dat hij wil dat we stoppen met kankeren.
Waar gaat het heen met deze wereld.

Ziet er Germaansch genoeg uit voor mij.

Godver, ik bedoelde

Sorry, ik dacht dat je een anglofone user was die zijn verbazing uitte om het feit dat kanker een werkwoord is in het nederlands.


Merk op dat dit een Y-dna map is, en dat dit alleen het vaderlijke geslacht volgt, de voorkomst van zo veel Germaansch Y-dna in het zuiden is waarschijnlijk omdat de assimilatie van Alpijnsche groepen gedaan werd door middel van de Alpijnsche vrouwen verkrachten.

Dus in werkelijkheid zijn Zuidduitsers nog een stuk minder Germaansch dan de kaart aantoont.

Ik bedoel hiermee niet te zeggen dat Duitschers slecht zijn ofzo, enkel dat we ons niet moeten laten annexeren door Duitschland, wat veel nederanons vaak ondersteunen

Nog een aantal onderwijzende kaarten hier

uiteraard duiden lichte kenmerken niet altijd op Germaanse afkomst, maar het is ter toelichting

blijf van mijn berg af jaapie :^)

Vind je het gek? Er is nagenoeg niets van waarde meer om nog te redden in Nederland en we worden geregeerd door een elite clubje, verraders en een nep 'Koningshuis'.

godverdomme sven ik zei nog zo dat je me niet op mijn werk moest verstoren

why you fuckers use so many vowels.

this is a word in Dutch
laeiouk

true story

De perfecte tijd om het lot in eigen handen te nemen. Mensen doen hier alsof Duitsland ook maar een schijn beter is.

heil fjarnie

Wat een lariekoek.

Nee ze hopen dat Duitsland weer volop Nazi wordt en vervolgens de grens overrolt.

Deze situatie los je niet even op met een volksopstootje.

Zolang Radboud's bloed door Dietsche aderen vloeit is er altijd nog wat te redden, het Germaanse bloed in onze aderen staat ons toe om de wereld te veroveren, om de hoogste bergen te beklimmen en de grootste vijand te verslaan.

We moeten het alleen willen, en sinds we zo ongelofelijk verslagsgezind zijn zijn we nu alles aan het verneuken, maar het hoeft niet zo te zijn.

Ons volk en onze stammen, de Saksen, de Friezen, enzovoorts hebben dit land verovert voor ONS, voor ons om op te wonen en er wat van te maken, we zullen het niet opgeven, niet aan Duitsers, niet aan Joden, niet aan Franken, niet aan niemand.

De vlam om groots te worden ligt in onszelf, kameraad, we hoeven daarvoor niet te kijken naar leiding, of de elite, of naar de koning, enkel in onszelf.

bergen beklimmen doe ik zeker ja

lel


Als Duitsland ons overneemt is ons bloed verloren, en wat hebben we dan? Niks! Dan zijn we evenzo geassimileerd als de zuidduitsers ooit waren, en wat is er dan nog over van Nederland?

Durf niet te vergeten wat er met de andere verscheiden volkeren gebeurt is die in de gecentraliseerde staat Duitsland leefden, de Saterlandfriesen, de laagduitsers, enzovoorts, ik weet niet wat jij denkt, maar ik wil zo niet eindigen


godverpestkanker nou verneuk je mn zooi veel te hard man laat een rijnbewoner zijn taak doen

Oh fug, I'm going to swampkrautland to see my family there tomorrow.

Nothing is going on, carry on unless you're a shitskin, in which case stay far away

No i'm ethnically dutch and a canadacuck

Carry on then, we've had no attacks on Dutch soil yet, although it's soon to come probably in Amsterdam or Rotterdam first

En niets van waarde is verloren.

Staying in Utrecht so i'll be safe i guess.

nou nou user er zijn daar hele mooie oude gebouwtjes


Yeah, I doubt they'd go for Utrecht first, you'd have to be extremely unlucky to get snackbar'd there

Dat is ook weer waar. De kans dat zo'n kebabvreter een synagoog opblaast zal wel klein zijn.
Jammer weer.

Dat zou onze plicht een stuk makkelijker worden wrijft handen

Is it just turkroaches,Moroccans and Indonesians in Amsterdam?

And jews.

Rot op, mof.

UTKEK

Wtf is going on?

Utkek is going on.

Yeah, mostly those, some jews are still left though

god bless the Aanvoerder for taking the rest to Poland though

Toch is dat typisch vind je niet? Die zandratten pakken uitsluitend Europeanen, netzoals IS nooit schade aanricht in Israel.

alles gaat volgens plan goy

Antifa cucks getting scattered by our Special Tokkie Forces.

Dit nummer is relatief onbekend maar al van een ouder album


Kek

Als we alle tokkies zouden kunnen mobiliseren zou dat een prachtig gezicht zijn

Ah, ok


Den Nieuwe Dietsche Stormafdeling?

God zegen de tokkies.

...

I wasn't aware Holla Forums was so /nedderdad/.

There's no happening though right.

Nope, nothing is happening

Nope its just Low Saxon shitposting

Until next time then.

Just the slow death by 'diversity' as usual.

We look forward to it


Saksenschijtpaal beste schijtpaal

I vraag me af wat tokkies zouden doen als je in de nacht kratten met AK's en munitie in hun straat achterlaat.

Vragewaarden en het als kraaneet waar nocht debuijn en meense het schijnmen.

Inderdaad.

Moet ik hier wat van begrijpen of is dat het punt?

Nederdraden gaan altijd hard, en gaan daarna altijd hard dood, rust in vrede makker

Ik ben er nog steeds.

...

OPKANKEREN NAAR JE EIGEN LAND

Don't worry, there's no happening, we're just using the thread to talk in


Het is altijd een groepje van een aantal palers die een nederdraad levend houden en uiteindelijk heb je gewoon niks meer om over te praten

Ik hoop met ernst dat jullie gasten dit niet doen

Hallo flikkers

hallo flikgenoot

I never see images get deleted in /pol wth would be that bad.

I don't remember exactly what it was, but it wasn't bad or anything

It had the faggots facebook in the background, could read his name. I think that was why they deleted it

top kek I didn't even notice, mods are mighty perceptive nowadays

download
zet als banner voor FaceBerg
???
politie aan de deur

zin om te palen?

Ik heb altijd zin om te palen

Jijbuis gerelateerd.


You watch those nature documentaries on the cable? You see the one about lions? You got this lion. He's the king of the jungle, huge mane out to here. He's laying under a tree, in the middle of Africa. He's so big, it's so hot. He doesn't want to move.

Now the little lions come, they start messing with him. Biting his tail, biting his ears. He doesn't do anything. The lioness, she starts messing with him. Coming over, making trouble. Still nothing.

Now the other animals, they notice this. They start to move in. The jackals; hyenas. They're barking at him, laughing at him. They nip his toes, and eat the food that's in his domain.

They do this, then they get closer and closer, bolder and bolder.

Till one day, that lion gets up and tears the shit out of everybody.

Runs like the wind, eats everything in his path. Cause every once in a while, the lion has to show the jackals, who he is.

Iets van 30-40% was al bereid tot geweldadige opstand tegen de regering, herinner je die EU poll van een aantal maanden geleden nog? Het was één van de vragen.

We hebben het buskruit al, alles wat we nu nog nodig hebben is de vlam

Ik vraag me af hoeveel van de Nederlandse populatie mee zou doen om actief kebab en negers te verwijderen? Het grootste gedeelte van de studenten is sowieso al uitgesloten.

Kankerjoden hebben oorlog naar Nederland toegehaald.

...

Ik denk dat een standvaste 5% fanatische revolutionairen zouden zijn, en ik denk dat we wel kunnen verwachten dat ongeveer 30% gewoonflikkers rond zouden rellen en zich als grondtroepen zouden laten gebruiken

Xenos rioting?

Wie /mocro/ here?

Sterf of vlucht, twee opties.

Wat is er aan de hand?

Rellen in Den Haag vorig jaar.

Overweeg zelfmoord

Waar gingen die over? Was dat die ene over die roetmop die slecht behandeld was ofzo?

...

kek just asking to get fucked doing shit like that.

Terug naar je zandbak

Nu men hier toch aan het scheitpalen is, heeft iemand die schermschoten van die ene Jean Baptiste nogwat neger op gezichtsboek die een paar linkse rakkers de kast opjaagt?

Mitch Henriquez, natuurlijk reden voor totaal niet BLM na-apers om rel te schoppen. En Schilderswijkers houden van relschoppen.

Kies er één


Ah, dacht ik al, het ondermensenschuim volgen hun grote broeders in de Vereenigde Staaten in echt elk opzicht, van dingen als muziek en kleden naar dingen zoals gewelddadige rellen.

Wat is er mis met gewelddadige rellen? Ga maar weer braafjes een referendum eisen en zien waar dat naar toe leidt. Zelfs negers hebben door dat rellen helpt om politieke aandacht te krijgen. Door de brave burger te spelen krijg je niets voor elkaar.

Er is niks mis met gewelddadige rellen, ik duidde daar niet op, ik bedoelde dat ze serieus hun gevoel voor actieve revolutionaire strijd ook van hun culturele voorvaderen in Amerika krijgen.

Ik denk dat Soros hier ook het een en ander financieerd, ja. Laten we het daar maar op houden. Verder zocht ik gewoon een reden om dat filmpje te plaatsen. Feit is dat die rel meer geholpen heeft dan dat hele circus rondom het Oekraine referendum. Zeg, hoor ik nu ineens sirenes in mijn straat? Er word aan de deur geklopt, ik ben zo terug…

Die anti vluchteling rellen waren geweldig, ik herinner ze.

Ja, de enige manier dat de bevolking wakker schud is als er daadwerkelijk meetbaar geweld op de straten plaatsvind, waardoor ze het niet meer kunnen negeren.

Hun dagelijks leven moet doorbroken worden, dat is hoe we doordringen.

Well it is a possible happening in The Netherlands, kanker mongool.

OP here; I'm sorry for forgetting to add that second H in "Schiphol", it bothers me seeing my own typo as well.

It was already like 5am over here when I started the thread & I was tired.

Anyway, what's up with those videos? Is that tonight?

Ga terug naar Turkije.

Aggressive protests against a planned asylum seeker center in Geldermalsen, 16-12-2015. Just to keep the mood up.

Local news is saying the National Security Whatever received a 'signal' (ayy lmao) and has indefinitely deployed the military police.

Yeah, I should've realized that they didn't look dressed for summer.

Good.

Whenever i see my people raising hell it gives me hope.

My Dutch is total shit, what's the context of these webms?

Riots.

In the Netherlands?

ja de rechtse wingen dood squadden en in de streeten gassen de kiken BORK BORK BORK BORK BORK

pls i don't speak dutch and i just want to make sure my best friend is nowhere near any of this. She's so tiny a stiff wind would knock her over.

just a tiny BLM copycat riot of a year ago, don't worry

Okay cool, thanks.

SHE IS DEAAAAAAAAAAAAAD, EVERYONE IS DEAD

I'll fight you. Good ass movie.

...

...

I'm flying from schiphol tomorrow.
Wish me luck

Double 7s, quite lucky.

Anyway, may Renge the funky fairy grant user good luck on his flight from Schiphol Airport!

...

Rumors on social media indicate that this could be the 'evacuation' of high political figures.
For example. In a Dutch town a military helicopter landed on a 'navigation exercise' in the backyard of the count. Yes, we still have one in 2016..
It makes sense, Our government HQ is being rebuilt soon, mass evacuation will not be noticed in the summertime.
Oh, and not a single world about Nice, about Ansberg, about Munich, about the priest that walked into a weapon of tolerance and accidentally beheaded himself to falseflag asylumseekers who were spreading the 'religion' of 'peace'.

NOT A SINGLE WORD

Every. Fucking. Time.

Fuck it, this thread is garbage, pothead dutchfags think this is some holland/pol/ general autismfest like brit/pol/ and think they need to shit it up with some inferior language nobody but their kind knows.
>>>/dutchpol/
>>>/britpol/

it's probably not a shill but a DutchBro.
Why? Because we don't really care. We do know that when [[ISLAMIC TERRORISM]] hits our cities, we know what to do.
And .. they know..
The filthy arabs know they can't fuck with us.
We have conquered the 7 seas, and now a bunch of sandwalkers want to show us who's boss in a country that's 70% below sea-level?
Lol, the poor wankers can't even swim, even if their lives depended on it.
LET ME LAUGH EVEN HARDER

OP here, I'm in Canada & have no connection to Holland beyond having changed planes at Schiphol once.

Goddammit, I knew they'd fuck with Amsterdam, accidentally went north of Rembrandt square and thought I was in an outdoor flea market, nope, it was an everyday bazaar because I ventured into ackbar land.
They have a huge hive of potential terrorists right near the center.

can you swim?

Nope, I never could swim beyond flailing about in the shallow end.

What's the state of play in North Holland, from Haarlem going north etc
I've got a m8 there but he's blue pilled as fuck
Says the place is civic

Are you getting an EU membership ref or did your government say no?